Chocolicious

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Malin - 2 januari 2013 22:45

Idag var det således dags för vår andra dressyrträning för Anna. Åkte ganska tidigt till stallet idag och ägnade mig åt att smörja läder. Hann med båda sadlarna med tillhörande stigläder och gjordar, samt Neros träns. Alltid lika tråkigt när man håller på, men riktigt skönt när det är klart!

Sen var det bara att klä på oss och vandra ner till ridhuset, där vi var nummer två i träningsordningen. Så Nero kikade nyfiket på ekipaget som red samtidigt som vi skrittade fram.

Dagens träning gick riktigt bra :-)
Vi fick beröm för att vi utvecklats sedan förra passet. Nero gjorde jättetrevliga galoppfattningar som blev rätt idag. Så förutom lite galoppjobn så jobbade vi mycket i trav med att hitta form och ställning. Vi jobbade även mycket vägar för att bättra på följsamhet och stärka Nero liksidigt. Så idag red vi mycket serpentiner, volter, snett igenom och rakt upp. Dessutom red vi innanför spåret i trav för att få honom ordentligt mellan skänklarna och så han inte hänger upp sig på väggen. Kul pass där Nero kändes riktigt fram för skänkeln och jättetrevlig i form och takt.

Jag var noh svettigare än Nero när vi var klara för det riktigt ångade när jag tog av mig hjälmen, medan Nero mest var lite svettig under sadelgjorden :-o

Blev även tillfrågad om jag vill vara med och hoppträna lite varannan söndag, å det vill vi gärna... KUL!

Förhoppningsvis kan det bli lite uteritter nu när isen släppt :-)

Nedan Nero i sitt fina halstäcke <3

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards