Chocolicious

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Malin - 17 januari 2013 21:15

Ja det hade vi fokus på under dagens pass i ridhuset.

Jobbade ju 7-16 idag så Nero och jag tog en sväng i ridhuset innan jag åkte hemåt för kvällen.

Red samtidigt som Jennifer och Embla...lite spännande tyckte Nero som spanade över mellanväggen på Embla.


Dagens pass blev en repetition av senaste Anisträningen. Lade en hel del fokus på sivärts idag då jag fortsatte på den nyinlärda övningen och flyttade Nero undan för skänkeln. Det märks att poletten börjar trilla ner för han har snappat upp vad jag menar och försöker, även om det är ganska jobbigt.


Nero hade bra fart under fötterna i galoppen idag, och det är kul att se när han blir pigg och lite busig. Utnyttjade piggheten till att plocka upp honom lite mer i galoppen och sätta honom på rumpan. Jobbigt men nyttigt för Nero som nog blev lite överraskad n'r jag plötsligt satt till lite mer. Första gången saktade han av och trodde vi skulle sluta galoppera, så nästa gång med lite mer drivning gick det bättre.


Nöjd häst och nöjd ryttare som återvände till stallet. Å väl tillbaka i stallet så fastnade Nero med sitt fleccetäcke, så nu har det gått sönder. Andra täcket på två veckor, så nu måste matte köpa nya fleecetäcken ....suck!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards