Chocolicious

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Malin - 21 januari 2013 18:00

Ja idag har det varit hallabalou på flera områden.

Hade stallet på morgonen och Nero fick vara kvar inne på morgonen. Borstade och så begav vi oss ner till ridhuset för ett dressyrpass. Var helt ensamma och fokus idag låg på att rida igenom samtliga gångarter och jobba lösgörande. Skrittade igång ordentligt och övade på att få Nero att skritta lugnt och avslappnat även på kort tygel. I traven var Nero lite väl taggad och sprang på som aldrig förr, så där jobbade vi med halvhalter och övergångar för att få Nero mer uppmärksam på mig. När han kändes uppmärksam och lyhörd tog i galoppen. Där fick Nero galoppera på i ett friskt tempo och vi jobbade med att han skulle runda sig i hörnpasseringarna och gick så småningom in på stora mittvolten och jobbade även där med rudningen och formen. Nero hittade rätt ganska snart och jobbade därefter på riktigt trevligt. Travade sedan av och skrittade på lång tygel.


Tillbaka upp till stallet och så fick Nero komma ut i hagen med kompisarna. Jag passade på att köra en tvättmaskin och städa lite i sadelkammaren. Lagom tills jag skulle hämta tvätten så uppmärksammar vi att Lestr har smitit ut från hagen och nu flajsar omkring med högburet huvud och fjompsvans ute längs gärdet medan alla andra hästar rusade runt som tokar i sina hagar.


Så det var bara att ge sig in efter havrehinken och sedan begav vi oss ut på jakt efter Lestr. Efter 30 minuter var han infågad och lugnet återfann sig i hagarna. Lestr fick tillbringa resten av dagen i en rasthage för att han inte skulle försöka igen.


När vi var klara gick jag ner till ridskolan och hämtade tvätten. På väg tillbaka till stallet så hör jag att någon ropar på mig. Då har Lottas hund rymt och kommer i världens raketfart förbi mig med ett koppel efter sig. Så det var bara att ställa ifrån sig tvätten och ge sig ut på hundjakt. Den stannade dock ganska snabbt och läts sig infångas. Så det tog nästan en timme extra än vanligt innan jag var på väg hem från stallet.

Knasdjuren...  


Mattes egna knasdjur på promenad i snön....


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards