Chocolicious

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Malin - 27 januari 2013 11:38

Ja det får vara ledord för dagens pass i ridhuset. Eftersom Nero fortfarande är lite svullen på sitt framknä efter att han gick omkull så tar vi det lite lugnare. Kör mest lite lösgörande arbete och rider igenom samtliga gångarter. Rider ungefär 30 minuter. Så dagens pass blev lite uppvärmning i trav med övergångar och lite volter. Plockade sedan upp Nero lite mer och satte mig ner i sadeln. Fortsatte att jobba övergångar och flyttade lite försiktigt undan honom för skänkeln, å han gled så fint. Kändes helt naturligt för honom att flytta undan när jag satt ner. Tror han känner mig bättre och får bättre balans när jag sätter mig ner. Avslutningvis lite galopp där jag fattade från nedsutten trav och Nero kändes helt fantastisk idag. Han rundade sig mjukt som en katt och bar runt på oss på såväl fyrkanten som på volten...MAGISKT!


Vilken känsla han ger när han kommer rätt...får gåshud och riktig vill ha mer känsla för framtiden!

Får dock ställa mig på bromsen så jag inte går för fort framåt. Han är bara 4 år och har mycket kvar. Men som jag har saknat den här känslan, av att vara ett med hästen och att allt går lekande lätt.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards