Chocolicious

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Malin - 7 februari 2013 21:52

Äntligen en dag med hyffsat varm väderlek, så jag kunde passa på att bada Nero.

Jobbade till 15.30, och idag hade jag utbildning för mina nya kollegor i läkemedelsmodulen, skoj!

Direkt till stallet efter jobbet och så tog jag med mig Nero ner till duschspiltan. Började med att blöta hela hästen, och Nero verkade ganska nöjd med det varma vattnet som sköljde över kroppen på honom. Sen tvålade jag in honom rejält så hela hästen löddrade, och medan det verkade så la jag svansen i blöt i en hink med riktigt varmt vatten och schampo. Åh oh vad smutsig den var...

Vattnet var alldeles brunt när jag tömde ut det i avloppet. Tror jag bytte vattnet till svansen tre eller fyra ggr innan det ljusnade.

Sen var det dags att skölja av hela hästen och få bort allt schampo. Nero verkade rätt förtjust i vattnet och ville gärna dricka, så jag fick spruta med slangen i munnen på honom ett par ggr medan han sörplade i sig det ljumna vattnet   


Skrapade av allt överflödigt vatten och sen på med ett fleecetäcke. Tillbaka upp till stallet där Nero fick en ordentlig hög med hö att tugga på, finns inget bättre sätt att få en häst att torka på, än att ge dem hö att äta så deras egna uppvärmning fungerar.


Mockade och fixade maten medan Nero mumsade hö. Sen tog jag ut honom på gången en stund för att reda ut man och svans ordentligt. Beväpnad med glansspray så blev det riktigt snyggt tillslut. Avslutningsvis fick Neri byta till ett varmt och torrt termotäcke inför natten, så han slipper frysa. Å imorgon blir det 300g vintertäcke med helhals, ifall han är frusen efter dagens bad.


På morgondagens planering står uteritt tillsammans med Lotta och Louie...kul   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards