Chocolicious

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Malin - 13 mars 2013 22:01

Finast, finaste Nero...idag blev jag så stolt över honom att jag kände tårarna samlas i ögonen.

Var i stallet mitt på dagen och hämtade således in honom från hagen, ingen är nöjdare än Nero när jag hämtar in honom före alla andra. Han tycker inte att det är sååå skoj att vara ute i hagen i det tråkiga vädret som råder just nu.

In kom vi iallafall och borstade och lindade benen. Idag stod tömkörning på schemat och vi fick sällis med Jennifer och Embla ner till ridhuset.


Pågick underligt nog lektioner på halva trots att klockan inte var mer än 13.30??

Men på andra sidan var det bara jag och Jennifer så det var inga problem. Började med att skritta runt ett par varv i grimskaftet innan jag kopplade upp tömmarna så att jag drog yttertömen genom en ring i gjorden, men lät innertömmen vara lös och direkt kopplad till bettringen. Detta för att vara lite mer rörlig och flexibel efter hur Nero skulle ta det.


Var ju faktiskt första gången som jag tömkörde honom, och han har ju bara gått två pass för Stefan...så nybörjare är vi verkligen. Men idag visade Nero vilket stort hjärta och vilken underbar tillit han har till mig, för det gick verkligen hur bra som helst. Vi började med att skritta runt på en stor volt, och övade på lite halter och så småningom lite travarbete.


När vi testat detta i båda varven som kopplade jag upp båda tömmarna genom gjorden och Nero verkade såå nöjd.

Han jobbade på och sökte sig så fint till en rund och mjuk form där jag hade sytrådstömmar att styra runt honom med. Jobbade i såväl skritt som trav och avslutade med att skritta runt på fyrkanten, vilket han fixade med den äran. Känns så otroligt roligt och vi fick massor med beröm av Jennifer för att det såg så mjukt och trevligt ut.


Var en mycket nöjd matte och en lika nöjd Nero som återvände till stallet efter avslutat pass. Väl där var resten av hästarna på väg in så Nero fick nöjt slinka in i boxen till sin eftermiddagsmat och massor med pussar och kel från min sida. Han verkade riktigt nöjd med sig själv efteråt vilket känns kul.


Finaste killen   


 


Väl hemma från stallet stod bullbak på kalendern. Blev Pariserbullar idag och dom blev riktigt smaskiga...mumma   


 

Imorgon väntar Neros födelsedag då han ska bli ordentligt ompysslad med massa gott i krubban..sötnosen min!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards