Chocolicious

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Malin - 25 mars 2013 22:15

Så var då dagen äntligen här då jag åter fick kliva upp på min fina springare efter våra 4 veckors ridvila.

Åkte till stallet efter lunch och började med att mocka och fixa maten till stjärnan, å när jag ska gå ut och hämta honom så ser jag att han för jag vet inte vilken gång i ordningen har lyckats få loss en av bukgjordarna på täcket och att det nu hänger under magen på honom.


Å vad gör hästarna när jag kommer ut, jo dom leker så det står härliga till. Nero står på två ben och tjaffsar med Bosse, å så får dom syn på mig och Lestr drar upp en tokspurtgalopp och så rejsar som genom hela hagen. Å Nero är ju knappast den som bangar eller bryr sig om ett täcke som hänger lite konstigt. Så han gasar på förbi samtliga andra i hagen och passar på att hoppa över ett terränghinder samt en stor sten med täcket flaxandes under buken. Jag hann dö både en och två gånger under denna tid då jag var övertygad om att han skulle fastna med benen i täcket och gå omkull och bryta sig. Men när dom kom högst upp i hagen så stannade dom snällt och jag hann även se att Nero hade lyckats få hjälp med att stoppa in grimmans nosdel i munnen som ett bett....suck!


Det är verkligen grabbarna grus som går i den hagen. Men Nero stod så snällt still medan jag knäppte loss täcket och grimman och sedan följde han glatt med mig in i stallet....!


Ja efter den starten var det bara att borsta och känna igenom Nero som inte verkade ha fått några men av roligheterna iaf. Ner till ridhuset där vi var helt ensamma och utan mellanvägg...hur skoj som helst ifall han fått för sig att bralla iväg....tjoho...


Nero var allt lite på tårna först och taktade och kikade en del. Men så snart vi kom igång att trava så glömde han bort att han vilat från ridningen och så var det inget mer med det.


Red i 20 minuter idag och passet ägnades åt att kontrollera att start och stopp fungerar, och att alla gångarterna sitter där dom ska. Vilket dom gjorde. Skrittade med bra takt när han väl slappnade av, travade lugnt och kontrollerat, om än med mycket tryck och i galoppen var ahn rund och förvånansvärt stadig. Så nöjd matte och nöjd Nero som frustade som en tok på slutet, bevisligen mycket nöjd med sig själv!


Imorgon blir det vila och sen kör vi på onsdag igen!


Å idag var det ju våffeldagen..kunde inte låta bli att bjuda mig själv på årets första...


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards