Chocolicious

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Malin - 6 april 2013 12:06

Ja det går så oändligt långsamt för våren att infinna sig. Snön smälter lite mer för varje dag som går, men eftersom det fortfarande är ganska kallt på nätterna så tar det halva förmiddagen innan solens strålar har någon effekt.


Nero har iaf fått byta ut sitt 200g vintertäcke till ett regntäcke med fleecefoder i, så lite mer åt vårhållet är vi ju på väg.


Å är det någonstans som det märks att våren är i antågande så är det på katternas fällning. Det är päls överallt, införskaffade nyligen en furminator till mina killar, och jises vad mycket underull vi borstade bort. Såg ut som om jag klippt en halv fårfarm på bordet, istället för en skogis.


Bra var den iaf..och min förhoppning är att minska ner på pälsen som katterna tvingas slicka i sig, och som sedemera blir till otrevliga hårbollar att kräkas upp.


Idag väntar jobb för min del, och dessutom tillsynsbesök hos systerysters kissekatter som är ensamma hemma denna helgen!


Bjuder på en härlig bild på Månse som vi tog i vintras, han skakar av sig snö ifall ni undrar...sötaste plutten!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards