Chocolicious

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Malin - 7 april 2013 21:15

Ja det känns lite segt att Nero fick vila även idag pga tappskon. Fast när jag kom till stallet efter jobbet var jag ganska glad för det trots allt, för det var rena kalabaliken i stallet.

Var ju dressyrtävling i Valåsens regim idag, och de hästar som var där för att tävla hade nog inte gått uppfostringskurs för det var som en skock med vansinnesdjur som var på plats.

Det dunkade och skrek i varannan transport, och hade så gjort under hela dagen vad jag fick höra från de andra i stallet.

Så vårs hästar var tämligen upprörda av allt spektakel, å annars brukar de knappt bry sig när det är tävlingar.

Vi hade en transport som stod utanför markerat uppställningsområda dvs precis invid vårat stall, och den hästen levde rövare under hela eftermiddagen som jag var där.


Måste kännas roligt att åka på tövling när hästen sparkar transporten sönder och samman invändigt, för att inte tala om vad fint de måste må i ben och hovar av det.


Iaf så blev insläppet lite väl livat, hästarna var oroliga och på tårna, så jag fick sätta kedja på flertalet för att slippa flyga omkring på stallplanen. In kom dom och utan några olyckliga omständigheter, så det var skönt. När jag väl fått in alla och maten tog över så stängde jag dörren så vi slapp höra oljudet, lite ro måste dom få.


Mockade, fixade Neros mat och så tog vi en tur för att spola av ett par mycket leriga ben.


Hovis kommer ju imorgon, så jag planerat att Nero får stå kvar inne imorgon bitti, för att slippa ett nytt gyttjebad för att sedan komma in och spolas 30min senare!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards