Chocolicious

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Malin - 9 april 2013 22:30

Vaknade redan vid 7-tiden imorse, helt av mig själv. Kändes mig utsövd så det blev tidigt uppstigning och jag var på plats i stallet redan vid 8-tiden. Mockade medan Nero avslutade sin frukost och sedan borstade vi och trippade ner till ridhuset för ett tidigt morgonpass. Linda var redan på plats när vi kom, så vi fick lite sällis idag.'


Skrittade fram en pigg pållis även idag, och sen travade vi igång med ungefär samma uppgifter som igår, dvs lite arbete längs spåret och på en åttvolt för att ta igenom lite. Körde igenom lite serpentinbågar och vände över ridbanan idag. La dessutom till lite vända rätt upp.


I galoppen jobbade jag vidare med lite ökningar och upptagning därefter, samt arbete på volt med att runda och få honom att sätta sig lite mer i galoppen och inte bara älga på framåt. Avslutade med att flytta lite och rida lite på diagnolen. Nero kändes fin och glad efter avslutat pass.


Fick komma ut i hagen med Bosse och såg ut att njuta i solskenet.

Hann även med att städa halva huset innan det var dags att åka till jobbet för kvällspasset!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards