Chocolicious

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Malin - 19 april 2013 17:04

Bjöd mig själv på lite sovmorgon idag och var på plats i stallet vid strax före 11. Riktigt skitväder idag med sådant där fint regn som man blir dyngsur bara utav att gå från bilen och till stalldörren.


Började iaf med att mocka och fixa maten eftersom hästarna var ute. Sen var det bara att bita i det sura äpplet och ge sig ut i hagen för att hämta in Nero. Hittade en mycket blöt och lerig herre som glatt vandrade med mig in. Gick direkt ner till spolspiltan och spolade hela benen samt stora delar av täcket innan vi gick upp till stallet. Nero fick fleecetäcke på sig och jag tog itu med att inspektera bölden. Verkar ha tömt sig en del under natten med, för jag fick tvätta och dra bort en del klägg från pälsen. Tvättade rent med varmt vatten och tvål och det lilla hålet såg ut som igår. Dock hade svullnaden ute på ganaschen lagt sig, men storleken på bölden kändes som igår. Försökte klämma lite även idag, men fick bara lite blod i utbyte. Tvättade med alsolsprit och jodopax och tempade sedan Nero, 37,4.


Eftersom han känns ganska opåverkad beslutade jag mig för att rida ett litet pass. Är ju bra för bortforslingen av skiten att få lite fart på cirkulationen. Är ju i dessa väderlekar som jag är extra glad över tillgången till ridhus.


Väl i ridhuset skrittade vi igång och Nero kändes som vanligt, travade och där blev det redigt med fart under fötterna på en viss kille. Vi fick dock ägna lite tid åt att påminna om broms och förhållning. Jobbade även idag en hel del med delar ur dressyrprogrammet och avslutade det hela med att sätta ihop dem och rda hela programmet.


Gick helt ok, men man märker vad nyttigt det är att rida hela eftersom man även påminns om hur allt ska hänga ihop, vilket förhöjer svårigheten. Men vi fortsätter att öva...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards