Chocolicious

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Malin - 20 april 2013 22:45

Ja idag var det således dags för tömkörning av Nero igen. Hade tid bokad kl 10.45, men då jag även hade frukostfodring och utsläpp, så var jag på plats redan vid 7.45 Dock hade Lisa en tidig morgon och var redan där och hade redan fodrat när jag kom. TACK för hjälpen!


Medan hästarna åt frukost så pysslade jag med lite av varje, gjorde rent foderhinkar, märkte upp nya hinkar och höpåsar och förberedde så jag hade gjort påsar med hö klara inför nästa helgs trip till Göteborg...alltid skönt med sådant som går att förbereda! Bytte om på samtliga hästar och vid 8.45 släptte vi ut dem tillsammans.


Nero verkade vara på ett strålande humör och hoppade och studsade i hagen tillsammans med Bosse..å naturlitvis så rullade han sig, så när jag hämtade in honom 1,5 timme senare för tömkörning så blev det en ordentlig rykt och spola ben sekvens!


Bölden har fortsatt att minska i storlek, och det håller sig öppet och tömmer sig både lite varigt och serös sårvätska vilket är bra!


Tömkörning gick bra även idag. Det är så himla kul att se någon annan jobba lite med honom och Stefan är så duktig. Idag fokuserade han på att ställa lite utåt och få med Neros höger bak, som han gärna smiter lite med när det blir jobbigt. Han svagare sida helt klart! Provade även att ha med sig pisken idag, och det gick fint. Nero verkade bry sig på rätt sätt, dvs när han snärtade med den lite lätt så ökade han igång, men utan att stressa och gjorde lite fina förhållningar när han bad om det.


Nöjd matte, nöjd pållis och nöjd Stefan!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards