Chocolicious

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Malin - 26 april 2013 22:00

Ja idag blev ytterligare en fullspäckad dag utan dess like.

Bjöd mig själv på lite sovmorgon iaf, och åkte till mamma och pappa vid 9.30 tiden för att fylla transporten med hö. Sen vidare till stallet för att lasta ur och in på skullen. När detta slitgöra var avklarat mockade jag och fixade foderhinkar och påsar för hela helgen.


Skulle ju egentligen ha hoppat med Madde idag men det blev inställt pga att Madde inte hann. Så jag tog ett lugnt pass i ridhuset med Nero istället. Red för första gången på hackamore på honom idag, och det gick riktigt bra. Han lyssnade jättefint och kändes väldigt avslappnad och mer lik sig. Höll inte på att tjaffsa med huvudet alls idag, vilket förstärker min teori om att det är munnen som han har problem med.


Skrittade, travade och galopperade idag. Skritt och trav kändes han väldigt mjuk och avslappnad, men i galoppen blev han lite stark och het. Fick jobba mycket med sitsen för att få honom mer tillbaka och mer lyhörd för mig. Red ju på snällaste varianten av hack idag, dvs utan kedja och en läderrem under hakan istället. Nyttigt att rida bettlöst ibland eftersom man får en check på hur lyhörd och pass välriden hästen är för sits och skänkel.


Så nu ska allt vara fix inför helgens resa till Göteborg....hoppas på en trevlig helg med mycket tävlingar och rolig shopping   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards