Chocolicious

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Malin - 2 maj 2013 23:00

Ledig dag för min del och skönt med lite sovmorgon. Började dagen med att köpa lite hästmat och på vägen till stallet så blev jag offer för polisens hastighetskontroll, klarade mig dock på rätt sida gränsen och slapp stanna.... 

I stallet mockade jag och fixade Neros mat. Hämtade in pållis från hagen, där det är så torrt och fint nu, så inga leriga ben alls.

Idag körde vi således programridning och med remontnosgrimma och bett i munnen, så jag fick känna hur han kändes. Var mycket lugnare i munnen idag, så det verkar gå åt rätt håll. Dock var han väldigt taggad och expolsiv, så det blev mycket diskussioner kring när vi ska lyssna på mattes förhållning. Är ju inte så roligt när man försöker rida linjer och han brassar iväg som en tok.


Avslutningsvis fick vi iallafall till en okej känsla i programmets olika delar, men perfektionist som man är så finns det alltid delar att jobba med. Mesta bekymmret är att Nero återigen trasslar lite med galoppfattningarna och gärna fattar vänster galopp hela tiden. Så den risken finns att han gör även på tävlingen, men det är ju inget vi kan träna bort på ett pass, utan händer det, så händer det och då är det bara att bryta av och börja om igen.


Förutom ridning och stallet så har jag även hunnit med bowling med familjen och middag på Strandkanten, mycket god mat, rekommenderas verkligen!


Imorgon blir det uteritt eller kanske bomarbete för Neros del, skönt att göra något helt annat och koppla bort dressyrandet för en dag.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards