Chocolicious

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Malin - 3 maj 2013 20:28

Njuter av flera lediga dagar efter varandra. Även idag sovmorgon, eller nja det beror väl på vad man tycker är sovmorgon, men vid 8-tiden vaknade jag iaf. Åt frukost och släppte ut kissarna i det fina vädret. Ägnade sedan en stund åt att städa ur stallgarderoben där jag har alla mina ridkläder. Usch vad mycket grejor jag har....rensade iaf ut en del och tog med mig till stallet. Det går som smör i solsken    Så sen ser jag mina tröjor vandra omkring med nya ägare i stallet!


När jag kom till stallet så låg Bosse och Nero tillsammans i hagen och mojade...såg så mysigt ute.

Så jag började med att mocka och fixade maten till Nero. Hann även med att tvätta två maskiner med skitiga grejor. Å då har jag lika mycket till kvar, så jag bokade tvättid även på lördag eftermiddag.


Uteritt blev det för vår del idag tillsammans med Madde och Loffe. Skönt väder så vi kunde rida i bara tröja och utan ländtäcke. Nero fick gå på hacket även idag, och verkade väldigt nöjd. Han var pigg och framåt hela passet. Vi tog en lagom sväng på en timme med såväl skritt, trav och galopp. Efter avslutat pass fick Nero komma ut i hagen en sväng till innan personalen kom för att släppa in dem.


Väl hemma har jag ägnat mig åt lite tävlingsförberedelse, har ju gått tre år sedan jag tävlade sist. Smorde tävlingsstövlarna och sporrarna. Plockade fram tävlingsmappen och fixade med papper och dyl.


Så imorgon väntar dusch och knoppning av Nero-plutten, smörjning av tränset och att plocka fram täcken och annat som ska med. Ska även hämta transporten hos mina föräldrar och göra klart.


Börjar bli lite småpirrigt nu....  


Killen och jag som ska ut på äventyr tillsammans....


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards