Chocolicious

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Malin - 6 maj 2013 20:29

Ja efter en natt som gick över förväntning att jobba, var inte så trött som jag trodde, trots att jag var vaken i 26 timmar på raken utan vila.

Men jag har sovit gott idag vill jag lova. Sov mellan 8-16, å när jag vaknade kände jag mig fräsch.

Åt lite frukost i solskenet och tittade på kissebusarna som for omkring ute alldeles lyckliga i solen och värmen.


Åkte till stallet vid 17.30 och hittade en nöjd Nero i boxen. Han såg helt bedårande söt ut med sin lockiga man och pannlugg...  Borstade och pussades med honom en lång stund, och han verkade nöjd!

Läste på tavlan att han hade varit ute på vift en sväng imorse i samband med utsläpp. Hade tydligen låtsas bli rädd för tråden till hagen och ryckt till, å den som släppte ut var inte med på det, så han fick springa lös en stund. Verkar dock ha avlöpt väl och jag hängde fram en kedja som de kan använda närmaste tiden. Nero är en buse på det sättet att han testar bortemellanåt hur väl han måste uppföra sig. Å är man inte med på det, som man måste vara på alla unghästar, så hittar han naturligtvis på lite bus. Men bara för att han är så snäll och lätthanterad i allt, så är det lätt att glömma bort att även han busar ibland.


Imorgon väntar Anis-träning för vår del, skojsigt. Ska ta med såväl protokoll som film från tävlingen för genomgång.

Nu....nattarbete!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards