Chocolicious

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Malin - 12 maj 2013 22:33

Så var äntligen de tre nätterna till ända, och jag sov bara til lunch idag.

Till stallet på eftermiddagen för att hoppa utomhus tillsammans med Madde. Fick äntligen med mig sambon för lite fotografering...kul!

Hade fått sms medan jag sov om att Nero även slitit sig imorse när Karin skulle släppa ut, så imorgon får det bli ett nytt besök i stallet vid utsläppet, men då får någon annan ta honom, så jag får se vad han hittar på.


Åter till dagens pass. Skrittade ner på hoppbanan där hindrena redan står uppställde, fick med oss Lisa som ändrade lite höjder och sen lyckades vi även övertala Jennifer och Embla som red dressyr att vara med och skutta lite. Kul när det är flera som deltar.


Första gången Nero hoppar utomhus, och första gången vi hoppar på hackamore. Å det gick alldeles strålande. Nero kändes nöjd och lugn, och blev inte alls tung i framändan, eller springig, vilket jag var lite orolig för innan. Att han skulle hänga sig på och bli urstark.


Idag började vi med att trava och galoppera över bommar...eller jag inte för att Nero travar, utan han hoppar som om det gällde livet, så alla andra travade och Nero och jag vi hoppade....  


           

Vad gillar ni det frambenet...  


Äntligen se Nero när vi sedan höjde så det faktiskt blev lite hinder att hoppa över. Dock ägnar vi oss fortfarande åt att hoppa som om hindrena vore 1m högre än vad de egentligen är....


Liten stilstudie på Neros teknik...  


                     


Därefter blev det en liten paus då vi pustade och sedan la vi upp samtliga hinder till rättuppstående och hoppade en liten bana;


   


Notera den fokuserade anridningen....  

       



Världens bästa Nero som är så himla duktig! Avslutade när det gick som bäst och Nero fick massor av beröm för ett fint pass. Det märks att han tycker det är så kul att hoppa för öronen är spetsade till varenda hinder och han bjuder med glädje och hoppar med massor av vilja och scoop!


Avslutar med dagens favoritbild....fokuserad matte och fokuserad och glad Nero!

 


  Imorgon väntar välförtjönt vilodag med mysmorgon för Nero. Själv ska jag hinna med lite av varje...!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards