Chocolicious

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Malin - 13 maj 2013 20:28

Japp, idag fanns den då äntligen här, en helt ledig dag utan några planer och all tid i världen att göra vad jag kände för. Å det har varit så himla skönt! En riktig ladda batterierna dag!


Började med en hyffsat tidig uppstigning imorse för att åka till stallet och vara med vid utsläppet av Nero. Var Emma som tog ut idag, och hon drog bara grimskaftet genom grimman, ledde ut honom, vände runt och drog försiktigt bort grimskaftet. Sen stack Nero iväg och brallade. Så det verkar fungera fint, och allt känns bra för min del! Så jag mockade och fixade Neros matpåsar och hinkar. Var hemma från stallet vid 10.tiden och ägnade mig då åt diverse pyssel.


Bjuder på dagen i bilder;


Tog ett röj bland alla ridskor och stövlar och gav dem lite kärleksfull omvårdnad. De står ut med det mesta, men ibland är det dags att sköte om sina mest slitstarka ägodelar. Så jag putsade, smorde in och impregnerade!


   


Å sen blev det lite bakning, gjorde två sorter, den ena är som en kärleksmums, fast en ljus kaka med coccos ovanpå, blev mycket saftig och god. Den andra är succékaka, chokladkladdig med mumsig glasyr...  


 


Å så ägnade jag mina största kärlekar lite kvalitetstid. Myste ute i solskenet där Bagheera älskar att rulla runt i sanden och gno in sig...sötnosen!

 


Tog även med mig Bagheera på en promenad och tittade på lite vårtecken....älskar vitsippor, det är VÅR!


   



Å jag hittade några älskade rabarberknölar som är på väg upp...

 



På eftermiddagen kom svärföräldrarna på besök och vi bjöd på godfika och spelade kort en stund. Har även hunnit med en skön promenad ikväll.


Livet är härligt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards