Chocolicious

Alla inlägg den 31 maj 2013

Av Malin - 31 maj 2013 19:57

Ja inte för att jag klagar över värmen, men man är inte riktigt van vid denna sommarhetta. Har ständigt på mig för mycket kläder, och håller på att dö av värmeslag när jag grejar utomhus.

Var till stallet på eftermiddagen idag och Nero mumsade mat i boxen när jag kom dit. Fixade med foderhinkar och höpåsar samt städade stallet, min städvecka denna vecka. Sen borstade jag på pluttisen som tacksamt nog inte var lika lerig idag. Passade även på att städa ur och göra rent ryktlådan, som såg ut som en svinstia. Skönt när det blir rent och fräscht.


Efter given medicinering gick vi ut på grästätarpromenad. Nero såg väldans nöjd ut när han körde ner mulen i marken och inte tog upp den en enda gång innan det var dags att gå in. Fick sällskap av Jennifer och Embla som oxå betade lite gräs samtidigt som oss.


Fick även hjälp av Jennifer att skritta och trava Nero för hand så jag kunde göra en bedömning av hältan. Nero verkar iaf betydligt mycket piggare då han brallade och drog till med en galopp för hand   


Han ser iaf fortsatt bättre ut, i skritten är han nästan helt rent, men i traven är det fortsatt 1-2 grads hälta. Men Jennifer som inte sett honom sedan förra veckan upplevde stor förbättring, så visst går det är rätt håll!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards