Chocolicious

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Malin - 3 juni 2013 22:14

Idag var det dags för skoning av Nero igen. Å bortsett från det hade jag en hel del annat planerat.

Började med att lämna in bilen på service imorse, hade med mig cykeln och cyklade från Volvo till stallet. Väl på plats anlände hovis på direkten och Nero fick bli snygg om fötterna. Daniel kände även igenom höger hov i jakt efter någon gömd hovböld som kunde orsakat hältan, men allt såg jättebra ut - skönt!


Medan Daniel skodde ägnade jag mig åt att mocka och fixa maten till Nero. När Nero var färdigskodd fick han komma ut i hagen och få sin sista dos Metacam. Så nu får vi se om det blir någon skillnad när vi slutat med det.

Hann även med att röja lite mer, och märka upp höpåsar inför flytten. Tar ju inte med mig mitt hölager för så kort tid, utan jag kommer att gå upp och göra en hel hoper med påsar och ta med ner, tror jag räknade till fem hela omgångar, dvs fem dagars hö åt gången. Smidigt!


När jag var klar i stallet var det bara att cykla tillbaka till Volvo och hämta ut bilen...å betala notan...suck!


Hem, duscha och sedan till Örebro på möte. På kvällen blev det gräsklippning och en cykeltur med sambon!


Fick även svar på kolla masken, så nu ska jag ringa vet för att få avmaskningsmedel utskrivet!


Månse var överlyckligt över en infångad sork och utförde en lycklig segerdans över den fina fångsten...mattes sötnos!


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards