Chocolicious

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Malin - 9 juni 2013 20:45

Tidig morgon i stallet även idag, då jag var på plats vid 7.30 för att släppa ut Nero. Eftersom vi var ganska tidiga så passade jag på att borsta Nero först och sedan gick jag upp till hoppbanan och promenerade honom i 15 minuter. Fick påminna honom om lite grundregler innan han höll sig på mattan och uppförde sig.


När vi var färdigpromenerade så släppte jag ut honom i hagen och gick för att hämta Bosse. När jag kommer in i stallet så inser jag att hästarna har inte fått sin frukost....å klockan ör 08.15 Vi frukostfodrar alltid vid 7.30, så det var ju ganska mycket försenat. Så jag skyndade mig att slänga till hästarna deras frukost innan jag försökte få tag på Lovisa som skulle ha morgon och utsläpp. Fick ta hjälp av Madde, som tillslut fick tag på henne, så hon kom till stallet efter en stund.


Så jag fick ägna morgonen åt att vara med Nero i hagen och mata honom med gräs och prata och mysa så han glömde bort att han var ensam ute. Han vrålar ju och springer som en tok ifall jag går därifrån.


 


När väl de andra hästarna kommit ut lugnande han ner sig och jag kunde gå tillbaka till stallet och mocka Neros box, samt fixa med maten. Sen gick jag tillbaka upp till hagen och släppte ut Nero i den stora hagen igen. Han lunkade lugnt ut och verkade väldigt nöjd när han fick vara med Bosse och äta hö. Sen plockade jag ner sjukhagen och ägnade säkert en timme åt att rulla ihop allt elrep på en stor spole. Men det är ju skönt nästa gång man ska ha dem, för då slipper man trassla.


Å när jag mockade Neros box idag så hittade jag en sådan äcklig styngflugepuppa....usch...den måste ha dött av fredagens avmaskning...men dom ser så snuskiga ut!


 


När stallet var avklarat åkte jag hem för att röja lite hemma.

Å rätt vad det är så ringer Lotta, Louies ägare, och vi pratade lite om hur det gått sedan torsdagens tragiska händelse. Hon berättade att det inte var aktuellt med någon nya häst just nu, och erbjöd mig att ta hennes plats i privatstallet under sommaren. Å det tackar jag ju inte nej till, för så slipper vi springa med Nero upp och ner. Så nu blir det att flytta tillbaka Nero och alla grejorna till privatstallet igen!


Kvällen bestod av grillkväll tillsammans med sambons brorsa och familj!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards