Chocolicious

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Malin - 6 juli 2013 23:15

Hmmm...idag blev jag uppringd 8.30 av Karin eftersom de inte fick ut Nero i hagen. Han hade slitit sig ett flertal ggr och de bad mig komma dit och hjälpa dem. Tacksamt nog så stack han in i boxen igen vid samtliga slitningar, så där var han när jag kom till stallet. Så det var bara att ta på den bestämda minen och ett par hanskar. Så vi gick ut på stallplanen och jag påminde Nero om vem det nu var som bestämde igen. Han fick backa hela vägen ner till hagen och sen gick vi upp igen och gjorde om proceduren. Så jag ägnade väl 20 minuter åt att gå in och ut ur hagen, men tillslut föll poletten ner och han kunde skritta lugnt till hagen, skritta in i hagen och vända runt och stod sedan still i väntan på vad som skulle hända härnäst.


När vi kommit dit fick även Karin prova och det gick fint. Sen fick Nero äntligen komma ut i hagen på rikigt och verkade ganska nöjd med det. Så nu kör vi vidare på samma tema och jag åker upp även imorgon och tar ut min kille, så får vi se vad som har fastnat.


Mockade och fixade maten, och sen åkte jag hem en stund. Hade ju tömkörning kl 13.30, så det var bara att vända tillbaka till stallet lite senare. Tömkörningen gick riktigt bra och Nero skötte sig fint. Stefan tyckte han såg helt ok ut efter skadan, även om det märks att han inte riktigt orkar i galoppen fullt ut.


Å efter avklarat stallpass för andra gången blev det en tur till sommarstugan med sol och god mat!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards