Chocolicious

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Malin - 10 juli 2013 22:08

Tidig morgon idag igen, vaknade strax före 07 och var på plats i stallet vid 8-tiden. Borstade pållisen i boxen, lindade benen och så på med sadel och träns. Sen vandrade vi ner till ridhuset i den tidiga morgonen, så döm om min förvåning när vi faktiskt fick sällskap i ridhuset av Therre och Pica. Trevligt!


Dagens pass var en riktigt höjdpunkt efter allt trassel. Han går helt underbart när han inte har ont i munnen och inte har ont av sträckningen. Idag kändes han nämligen jättefräsch och fin. Jobbade lösgörande med övergångar och alternerade mellan volt och rakt spår. I galoppen kändes han pigg, men med ett stort sug framåt och bra höjd. Fick positiva kommentarer av Therre för att han utvecklat sin trav sen sist hon såg honom. Mycket lugnare och mer sugande takt idag.

Avslutade passet med att rida min favoritövning, dvs serpentiner över hela ridhusets längd. Trav nedsuttet och så ställer vi om och rakriktar noga, när vi kört två omgångar, en åt vardera håll och han kändes fin, så utökade jag svårigheten med att lägga 10m volter i varje serpentinbåge. Å Nero blev så fin och följsam. Travade av och berömde killen mycket.


Tillbaka till stallet och sen ut i hagen, vilket han skötte med bravur idag!


Resten av dagen har varit lugn med bokläsande i soffan....å så anmälde jag mig och Nero till ytterligare en dressyrtävling    Visserligen är den först om en månad, men det är så himla hårt tryck på platserna här, så man får vara ute i god tid...ska bli superkul! En LB:0 blir det denna gång, så det hoppas vi att Nero gillar! Samma domare som vid förra tävlingstillfället, så vi får väl se om vi kan bättra på procenten    Ska bli skönt för det är en kvällstävling, vilket innebär att Nero får vara ute i hagen hela dagen som vanligt och sen hinner jag göra honom snygg innan vi ska iväg!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards