Chocolicious

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Malin - 5 augusti 2013 20:30

Njöt av en skön sovmorgon och en förmiddag hemma med katterna.

Hade ytterligare en Anis-träning idag, eftersom det egentligen skulle varit på onsdag, men då många ska iväg till Filipstad, precis som jag och tävla, så flyttade dom träningen, å då kunde jag vara med.


Idag var vi redigt färgglada i vår nya gula outfit, tyvärr glömde jag att ta kort på oss...men men!


Träningspasset idag fokuserades kring fortsättningen efter förra passet, samt lite förberedande inför tävlingen. Fortsatte att rida mycket lösgörande  genom att flytta på volterna samt rida öppna såväl längs långsida samt på medellinjen. Nero svarade fint för det även idag, och kändes rund och fin mot slutet. Galoppjobbet blev lite liknande, med mycket galoppfattningar längs medellinjen för att få honom mellan skänklarna och stärka yttersidan, så han inte kan slinka ut däråt. Nero bjöd egenhändigt på två RENA galoppombyten när han skulle väja för en bajshög på spåret....fniss...men dom var ju rena iallafall   


Avslutade med att rida lite travökningar och idag fick jag fram hoom ytterligare ett snäpp, vilket vi fick beröm av Anis för. Som hon sa....det börjar komma, bara han blir lite starkare så sätter han dom!

Avslutade med att rida lite uppridningar på medellinjen och göra halt, nyttigt!


Nu väntar nattarbete för min del!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards