Chocolicious

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Markarbete...

Av Malin - 9 augusti 2013 18:41

Tog en skön sovmorgon idag och en lugn förmiddag hemma där jag passade på att plocka lite.

Åkte till stallet på eftermiddagen och när jag kom dit var hästarna inne och mumsade i sina boxar. Mockade och fixade med maten så Nero fick mumsa en stund till.


Plockade ut honom på gången och uppmärksammade ett par otrevlig bett på hals och mankam. Verkade klia väldigt om ni frågar Nero. Borstade och dolade en stund, och hittade sedan den lilla pluppen som han haft på skapet en längre tid, och som jag brukar provdra lite i, för att se om den ska ramla bort. Idag när jag drog i den så lossnade plötsligt pluppen och det rann ut gult var som luktade blä...  

Så jag klämde ut allt som fanns och tvättade nog med alsolsprit och jodopax innan jag sprayade det hela med blåspray för att hålla flugorna borta. Så får vi se hur det utvecklar sig. Nero verkade helt oberörd när jag tvättade och klämde, så det är ju bra!


Sen klädde jag på Nero för ett pass på utebanan med markarbete. Hade fixat lite markbommar, flera stycken som jag lagt som enkla, och så ett ställe där jag la dubbla med bra avstånd emellan. Hoppade upp och började skritta fram. Lät Nero skritta över de enkla markbommarna och berömde massor när han skrittade sansat över. När vi gått ett tiotal ggr över de enkla så la vi till de dubbla, och även där gick det jättefint. Massor med beröm till fina killen.


Travade igång och jobbade på samma sätt i traven, dvs först med de enkla och sen med de dubbla. Å döm om min förvåning när poletten trillar ner och han skötte sig med den äran. Travade med fint steg även över de dubbla utan att bli stressad. Skrittpaus och sedan galopperade vi igång och kom i galopp över de enkla bommarna. Här var meningen att det inte skulle bli mer än som ett något större galoppsprång över varje bom, och även det lyckades vi med. Skippade de dubbla, eftersom jag inte ville pressa och förstöra när han varit så duktig. Så vi travade av över bommarna igen och sen avslutade vi passet. Massvis med beröm till duktiga killen   


Imorgon väntar tömkörning för Nero. KUL!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards