Chocolicious

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Malin - 16 augusti 2013 18:12

Ja idag har Nero verkligen visat sig från sin allra bästa sida. Duktigaste killen!

Tror gårdagens pass fungerade som ett riktigt lösgörande gripass, för idag var han så fin i allt vi gjorde.


Efter att skrittat och travat igång, red vi volter, som vanligt, jobbade jag med att flytta honom lite, men bara lite idag, för han kändes så fin från början. Red en del öppna längs spåret, och även här var han mjuk och följsam. Galopperade på stora mittvolten och i höger varv är det lite motstånd, men stor skillnad mot tidigare, och dessutom är det arbetsbart, dvs han släpper efter så fint när jag flyttar honom och ställer lite utåt. Men i vänster gick han så luftigt och självbärigt att jag blev tårögd i sadeln...underbar känsla!


Skrittpaus och sen programridning igen. Idag gick han fint från början, så det blev en genomridning och sen körde vi lite ökningar. Här är vi på rätt väg, men han blir lite vinglig och fattar gärna galopp då, men det kommer!


När vi var färdig agerade vi stöttning åt Wardon, Kerstin och Putte som jag stod hos tidigare, deras treåring som var där och reds av Linda. Han är lite fjompig, så då fick trygga fyraåringen Nero stå som sällis... Min duktiga kille!


Efter avslutat pass fick vi beröm av Therre som stått och kikat att han såg så fin ut....å att hennes känsla är precis den jag känner dvs....varför plockar hon inte upp honom lite mer i galoppen....nej jäklar...han är ju bara fyra år och ska inte plockas upp!!!!


Det är svårigheten med att ha en självbärig och underbar pållis som har så lätt för sig. Att inte överrida...för han är bara fyra år och ska inte gå i en högre form, utan han ska tänka framåt och bära sig en rund och lite lägre form så länge...men det är svårt att inte plocka upp honom när han går så bra....!!!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards