Chocolicious

Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Malin - 23 augusti 2013 20:00

Idag var Nero vilodagar över och träning för Anis stod på schemat. Hade tid kl 18.15, så jag hade god tid på mig i stallet att göra färdigt allt annat, och även hinna plocka in tvätten. Skönt!


På med grejorna och sen ner till ridhuset där vi red fram. Idag var Nero verkligen på tårna efter två dagars vila, och jag hade fullt sjå när jag skulle rida fram. Nero blir väldigt elktrisk när han är pigg, och är överallt och reagerar på minsta lilla hjälp. Så man får verkligen rida vid dessa tillfällen. Fördelen är dock att om man använder  all energi på rätt sätt så blir han väldigt fin och maffig när han kommer till arbete. Å dit tycker jag vi kom idag. Så efter att jag rattat runt honom i 20 minuters framridning med mycket flyttande på bak och framdel så var det vår tur. Vi diskuterade förra tävlingen lite, och la upp dagens pass.


Jag ville att vi skulle titta lite på galoppen, där han ibland blir lite seg för hjälperna och rinner iväg. Så idag fick vi jobba mycket fattningar och att jag verkligen måste trycka till yttersidan så han inte rinner ut och tappar trycket. Efter ett par försök så fick vi till jättefina fattningar med rätt tryck och bra tänk.

Jobbade vidare med nästa del i programmet som kommer på söndag, där jag tycker vi haft lite svårt att hitta rätt. Å det är övergångarna trav-skritt-trav som är på korta diagonalen.

Här blir känslan antingen att Nero segar sig in i övergången, vilket blir fel, å när jag då trycker på och begär lite mer fokus så slår han på tvärnit så det fick vi jobba med en del idag.


Fick till bra och lagom tryck in i övergångarna idag och då blev känslan en helt annan. Så nu hoppas jag att vi kan ta med oss det till på söndag. Då min plan är att rida honom med lite mer krav och tryck genom programmet, för att visa ramarna.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards