Chocolicious

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Malin - 3 september 2013 23:11

Kurs idag, vilket innebar en något lugnare dag och att jag slutade lite tidigare. Åkte direkt till stallet och började med att flytta mina saker på plats, eftersom vi håller på att river och röjer, så har vi omfördelat utrymmet lite, så nu är tanken att vi ska ha foderhinkar och övriga grejor som inte finns i sadelkammaren, dvs lådor med schabrak, täcken etc tillsammans. Blir nog bra.


Mockade och fixade med Neros foder innan jag borstade och dressade på pluttisen alla grejorna.

Idag var det ytterligare ett dressyrpass på utebanan för vår del, men idag låg fokus mer på att jobba med övergångarna, och få Nero mer lyhörd för mina signaler. Dvs lite samma som igår, att han ska reagera direkt på hjälpen oavsett om det är en drivande eller förhållande signal. Så jag jobbade mycket övergångar skritt-trav-skritt med fokus på bibehållen takt och form, men även att han reagera på direkten och inte segdra in i avsaktningen utan sakta av med god takt och bra bärighet. Tyckte vi fick en bättre känsla allt eftersom.


Jobbade även med en kort repetition på gårdagens galoppfattningar, och han skötte sig fint idag och verkade komma ihåg vad vi gått igenom igår. Idag blev även avbrotten lite bättre, så sakta men säkert jobbar vi oss framåt.


Nästa tävling är ju 21/9 och då ska vi rida samma program som sist, dvs Lc:2, så därför ägnar jag mest tid åt att jobba med sådant som programmet innehåller, men inte enligt programmets ritt, eftersom jag inte vill att han ska lära sig programmet utantill. Så då får vi göra lite andra övningar men med samma mål!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards