Chocolicious

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Malin - 7 september 2013 23:15

Lång härlig ledig dag....!

Så kan man sammanfatta denna dagen, bjöd mig själv på sovmorgon imorse och åkte sedan till stallet där ett dressyrpass med Nero väntade. Idag fortsatte jag att rida mycket övergångar och lösgörande övningar genom att flytta honom i alla tänkbara skevenser, på volt, snett igenom och längs spåret både inåt och utåt. Å det gav fint resultat då han blir så himla mjuk och följsam i traven.

Galopparbetet fortsatte vi att fokusera på fattningar och avbrott. Jobbigt tycker Nero, som tvingas bära upp sig och jobba igenom, men även här ger det resultat, vilket känns peppande! Var dock redigt varmt idag, så både jag och Nero var rejält svettiga efter avslutad ridning. Nero fick en skön avspolning och jag en dusch när jag kom hem.


Efter en god lunch med pannkakor och hemgjord sylt så åkte vi till sommarstugan. Där väntade mer äpplen på att bli plockade, och jag tror även vi plockade 20liter plommon som var så söta och goda.

Så nu blir det hem och baka och göra lite äppelmos!


Mitt absoluta favoritäpple.....Transparent Blanche!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards