Chocolicious

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Malin - 11 september 2013 13:00

Idag hade jag ledig förmiddag och åkte till stallet tidigt imorse för att köra ett dressyrpass på banan tillsammans med Jennifer&Embla. Hade regnat under natten, så banan var riktigt trevlig med lagom tungt, sviktande underlag. Precis när vi travat igång så rymmer dock Domena ur sin hage, så Jennifer fick göra en lite utflykt till stallet och stönga in henne under tiden vi red...tokhöst!


Iaf så var dagens pass tänkt som en sedvanligt lösgörande pass, men även att vi skulle känna lite på programmen. LC:2 var ju inte så länge sen vi red, så där var det mest bara att rida igenom för att känna vart vi hade punkter att jobba med, men jag ville även rida igenom LB:2, eftersom det är första gången vi ska rida det, och det är bara en vecka mellan tävlingarna.


  


Jobbade vidare med mycket flytta på volter och längs spåret, jobbade lite galoppfattningar och avsaktningar, vilket faktiskt satt ganska bra idag. KUL!


Skrittpaus och sen red jag igenom LC:2, där var det inte mycket att bråka om. SKa jobba lite med övergångarna, eftersom det är trav-skritt-trav passage i detta program, och jag tycker att han blir lite ofokuserad där. Annars satte han rätt galopper och kändes mjuk och fin på volter!


LB:2 Hade jag coaching av Jennifer som hjälpte oss genom alla delarna. Tycker Nero kändes ganska fin även här, och hittade inga jättesvårigheter som vi måste jobba massvis med, utan det är väl ffa att få till trampet i 10m travvolterna och ha honom med mig i galoppjobbet där vi ska gå direkt ur en 15m volt och snett igenom i mellangalopp....!


Så tanken är att rida igenom programmen ett par ggr till, och sen jobba lite med delarna var för sig.


Snyggaste killen i tävlingsoutfiten   


Efter avslutat ridpass och stallfix så tog Jennifer och jag och körde hela min transport full med utrensade gamla saker från stallet och körde till tippen! Riktigt skitgöra, men skönt när det är klart!


Väl hemma har jag precis bakat en lingonkaka...spännande!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards