Chocolicious

Alla inlägg den 14 september 2013

Av Malin - 14 september 2013 20:00

Som variation till gårdagens uteritt så stod idag markarbete och lite hoppning på schemat.

Hade insläpp i stallet, så jag var på plats vid 15-tiden och hämtade in samtliga hästar så dom hann äta lite mat innan jag skulle rida. Var både jag, Lisa och Madde som planerat för lite hopp och skutt tillsammans. Började rida fram och la in en de bomarbete från början. Skrittade och travade över såväl enkel som flertalet bommar efter varandra. Hade lagt upp fina galoppbommar, så när vi ridit fram en stund så provade jag att komma på dom, å Nero skötte sig utmärkt. Han galopperade stort och lugnt över alla 6 bommarna utan att dola med massa annat.


När vi kände oss mätta på markbommar så la jag upp en litet travkryss med markbom före och ett litet rättuppstående. Red an mot krysset och Nero visade inte en enda tendens till att tveka, utan skruttade glatt över, så jag fortsatte i galopp och red an mot det rättuppstående. Jättefint språng över. Red dessa ett par ggr med massor av beröm till Nero som skötte sig utmärkt. Eftersom det gick så fint så provade jag även att rida an på en serie med studshinder som låg upplagda. Var en markbom och tre studshinder så vi travade an på detta och Nero ploppade över som ingenting, så vi fortsatte och tog det rättuppstående direkt efter.

Körde detta ett par ggr och han skötte sig lika bra hela tiden. Massvis med beröm och sen travade jag av. Tycker det räcker när han visar god vilja och glädje över det vi gör. Då ska vi inte krångla till det.


Så nöjd med min stjärna idag!   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards