Chocolicious

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Malin - 26 september 2013 20:11

Skön sovmorgon och en härlig promenad i det kalla men mycket vackra vädret som vi bjöds på idag.

Städade hemma på förmiddagen och åkte till stallet efter lunch. Mockade och fixade Neros mat i racerfart och hämtade sedan in killen från hagen. Borstade och på med grejorna. Hade däremellan hunnit "bygga" en dressyrbana på utebanan med hjälp av koner, så jag kunde över på programmet inför söndagens tävling.


Red fram lite lätt och idag var Nero med på noterna från start, bärig och superfin. Så jag red mest igenom honom i samtliga gångarter och kände att jag hade honom fram för skänkeln ordentligt. Sen red vi igenom programmet ett par ggr och identifierade vissa svårigheter. Delvis så ska jag komma ihåg alla vägar som börjar och slutar vid olika punkter hela tiden, helt omöjligt att hitta någon slags tanke bakom det hela, så det får bli att nöta. Å sen är det den lilla mellantraven på slutet som ligger längs med spåret och är nästan direkt efter avslutad mellangalopp, som Nero tycker är superskojsigt. Vad tror ni han gör där...jo fattar galopp allra helst. Jaja...det är bara att rida på och försöka att hålla honom på mattan istället för i luften.


Skrittade av och sen fick Nero komma in till eftermiddagsmaten och jag åkte med Madde och hämtade en transport med hö till henne. Avslutade med en fika hos mamma och pappa och sen till ICA och storhandla...yippie!


Nu väntar bara nattjobb hela helgen för min del, och på söndag är det tävlingsdags för mig och Nero. Ser ut att bli en bra starttid för min del som jobbar natt och sover fram till lunch   


 


Sen får ni gärna gå in och tjuvkika lite på några smakprov från Neros fotografering....

Bläddra framåt så är det ytterligare två bilder på min plutt   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards