Chocolicious

Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin - 7 oktober 2013 19:30

Ja iaf när man är ledig så kan jag ha måndag varje dag....  

Sovmorgon och en skön förmiddag hemma med katterna. Plockade med det sedvanliga tvätt och diskvidundret och åkte till stallet efter lunch.

Mockade och fixade med Neros mat, och sen blev det en ordentlig rykt av pärlan. Borstade igenom hela honom nogrannt och sen blev det ett par rejäla tag med ryktborste och svamp. Borstade ut manen och svansen och putsade lite mer innan vi ansåg oss klara för dagen. Tog med mig Nero ut på stallplanen för att skritta och trava honom fram och tillbaka för att kontrollera hältan, passade även på att filma honom idag så jag kan ta med till Husaby och visa hur det sett ut, för man vet ju aldrig om han blir bättre eller sämre innan vi kommer dit.



Imorgon blir det uteritt med Loffe för min del, och sen väntar två dagar dressyrpass med densamme inför tävlingen till helgen. Verkar bli en mastodont tävling med nästan 100 starter och endast en tävlingsbana att tillgå...  


Av Malin - 6 oktober 2013 22:00

Sov till lunch idag efter att ha gått av natt imorse. Efer att ha ätit en sen frukost så tog vi bilen en sväng till Örebro för att handla lite. Skulle bla ha hand och fotvärmare samt lite övningsammunition inför jakten. Hittade hand-och fotvärmare, men jaktmatchen var tyvärr slut.

Hittade även en uppsättning med höpåsar och hinkar till Nero, som har en förkärlek för att ha sönder dem som han kommer åt. Så idag investerade jag i dessa snygga färger...


 

Hinkarna från nordiskaplast.se och höpåsarna från hooks.se


     


Har även hunnit med att räkna på Neros foderstat och den blir i år enligt följande...


9kg hö ...fördelat på 1kg morgon, 4kg middag och 4kg kväll.

1,5kg Hippo Grow Alfa ...fördelat på 0,5kg morgon/middag/kväll

0,5kg linfrökaka ...fördelat på 2dl morgon/middag och 3dl kväll

0,5kg soja ...fördelat på 2dl morgon/middag och 2,5dl kväll.

4 skopor VSL fördelat på 2skopor morgon/kväll.

Äpplen och morötter till alla mål!


Denna foderstat hamnar på en kvot runt 7,6, vilket är så högt som Nero behöver ligga för att hålla hull och bygga muskler!


   


Av Malin - 5 oktober 2013 23:14

Idag har det varit mys mest hela dagen eftersom jag sov fram till 15-tiden. Vaknade med världens mysigaste kisse som låg som ett plåster längs min sida. Finaste...

Efter frukost bar det av till stallet för mys med pållisen. Fick en ordentlig rykt, och massor med morötter att knapra på. Passade även på att byta fleecetäcke för veckan. Idag blev det de blårandiga.

Nu väntar ytterligare ett nattpass på jobbet för min del!

Av Malin - 4 oktober 2013 20:31

Aaarghh....fy satan vilken träningsvärk jag har. Det känns som om jag blivit överkörd av tåget. Har ont i hela bröstkorgen och längs med hela baksidan av benen....!

Men vad är den bästa medicinen mot träningsvärk...jo på´t igen!

Så det var bara att borsta av den lilla snyggingen och klättra upp igen. Idag fick det blir ridhuset för mig och Loffe tillsammans med Madde och Chicago. Men idag var känslan där från början och vilket pass vi fick till. Idag var det verkligen jag som satt på manövreringsknapparna och Loffe dansade fram för mig. Vilken känsla!!! Så himla härligt att rida galopppökningar och travökningar på en häst som verkligen har power och styrka!


Å så länge jag satt på hästryggen som kände jag minsann inte av träningsvärken, men nu är den allt tillbaka med full kraft!


Ägnade mig även åt att pussa på min egen stjärna som för närvarande verkar trivas ganska bra att skrota runt ute i hagen.


Fick årets höanalys och har ägnat kvällen åt att räkna på den, alltid lika roligt, så snart kommer mitt förslag för årets foderstat till Nerobusen!

Å för min del väntar nattjobb....suck!


Ni får njuta av en bild på våra tidigare uppvisningar, finaste killen och jag!


 
  




Av Malin - 3 oktober 2013 17:45

Aj och oj...nu kommer jag att få en hejdundrande träningsvärk vill jag lova. Red Loffe på utebanan idag och det blev ett ordentligt pass där jag så småninom fick till en riktigt fin känsla. Det är så ofantligt mycket häst att rida, men när man lyckas då sitter leendet som klistrat vill jag lova. Skönt att ha Madde som coachar och hjälper till med små tips, väldigt värdfullt.


Har även hunnit med en skön promenad i det helt underbara vädret, varit till skogen och satt upp väggarna på jakttornet och ikväll väntade 60års firande hos min faster och farbror. Blir förhoppningsvis trevligt, och jag får sätta lite fart nu så jag hinner dit i tid!


Bild från morgonens promenad...

 

Av Malin - 2 oktober 2013 20:15

Ja det blir många timmar utomhus i skogen för min del just nu. Idag sov jag ju till lunch efter att ha jobbat inatt, och därefter blev det en skön promenad och sen en tur till skogen för att bygga jakttorn.

Å det går framåt snabbt. Bjuder på en lite bildserie...

     

Så nu ska bara ett par hela väggar i bakkanten och ett tak upp, så duger det för mig   


Var i stallet på eftermiddagen och myste med stjärnan. Borstade och pussades en lång stund och sen blev det morötter att knapra på!

Av Malin - 1 oktober 2013 22:36

Idag bjöds det på en kall och klar dag med riktigt härligt väder. Har utnyttjat dagen till att vara ute så mycket som möjligt. Började med en morgonpromenad, åkte sen till stallet innan lunch och mockade och fixade Neros mat. Passade även på att byta vatten i badkaret, och när jag skulle tömma ut det gamla höll jag på att förfrysa armen på jakt efter proppen. Helvete vad kallt vattnet var :-!

Bakade även ett riktigt gott matbröd som jag avnjöt tillsammans med soppa till lunchen.

På eftermiddagen väntade byggande av nytt jakttorn tillsammans med sambon och pappa. Blev riktigt bra och förhoppningsvis kan vi färdigställa det hela imorgon.

Nu väntar nattjobb och torsdag och fredag ska jag rida Loffe, kul :-)

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards