Chocolicious

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Malin - 12 januari 2014 13:00

Ledig förmiddag för min del, men inge sovmorgon då jag hade hand om morgonfodring och utsäpp idag. Så jag var på plats i stallet vid 7.30 för att morgonfodra, och ägnade mig åt att göra höpåsar och fixa foderhinkarna medan Nero mumsade frukost. Hann även med att byta om på övriga hästar till utetäcken innan han ätit färdigt så vi kunde borsta och klå på oss.


På väg ner för dagens ridpass i det fina vinterlandskapet....


Ner till ridhuset, där vi mycket riktigt var ensamma så tidigt på morgonen. Idag körde vi en repetition på det passet vi red för Ola. Å det märktes stor skillnad idag, Nero hittade rätt i bärigheten och kändes nöjd och avslappnad passet igenom.

Jobbade i skritt och trav på samma sätt, dvs med att lösgöra honom i sidorna och få en stor och bärig rörelse genom hela ryggen.

I galoppen jobbade jag med fattningar och ställde lite utåt så han verkligen kommer igenom ordentligt med inner bak. God effekt av detta då  Nero blev rund och mjuk i galoppen. Travade av och sen återvände vi till stallet för utsläpp.

När alla hästarna var ute var det bara att mocka och plocka undan innan jag återvände hemåt för jobb.


Loffe och Chicago bjöd på en sprakande show i hagen när jag skulle åka hemåt....knäppisarna!

    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards