Chocolicious

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Malin - 13 januari 2014 17:30

Idag vaknade jag på ett fruktansvärt sätt - dvs av att samtliga brandvarnare i huset drog igång och tjöt. Jäklars, jag stod som en stålvajer upp ur sängen och sprang runt som en tok för att se vad som var fel. Hittade dock igen, så jag vet inte riktigt vad som orsakade ståhejet. Tillbaka i sängen, å efter fem minuter går billarmet....hittade ingen direkt orsak där heller...suck!


Ja det var bara att gå upp efter allt oväsen och bege sig till stallet. Hade ju bokad dressyrträning för Ola kl 10.00 Idag visade termometern på -17 grader när jag gick upp. Så hästarna fick lite sovmorgon inomhus, och fick stå kvar tills jag hade ridit klart. Så Nero och jag skyndade oss ner till ridhuset i den något bistra morgonsolen. Skrittade fram och sen kom Ola och vi körde igång.

Jobbade vidare på samma sätt som förra passet, men idag hittade Nero lugnet och jobbet på direkten. Så vi utökade med att rida öppna längs spåret samt på volt, med god effekt för Nero bärighet. Han blev ritkigt fin i galoppen av detta. Även Ola tyckte att det hade hänt mycket på så få dagar, och det känns naturligtvis roligt att höra. Skrittade av riktigt ordentligt innan vi återvände upp för att ta på oss det varmaste vintertäcket och sen gå ut. Nero och Bosse fick med sig hö ut i hagen och verkade ganska nöjda i kylan där de stod och mumsade.


 


Väl hemma igen så har jag ägnat mig åt mina björnar. Varit ute en kort sväng i snön och sen myst i soffan med en god bok. Bagheera verkade tyckte det var kul ute i snön, men bara en kort stund för sen blev det kallt om tassen...

 


Nu väntar fyra dagars jobb för min del, å Nero ska skrittas imorgon, sen blir det nog dressyrpass ons-tors och vila fredag. Till helgen väntar tömkörning på lördagen och uteritt eller markarbete på söndagen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards