Chocolicious

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Malin - 19 januari 2014 19:49

Idag fick vi äntligen komma ut i snön på en ridtur. Har ju inte varit möjligt under veckan eftersom jag jobbat så träliga pass. Det hinner ju bli mörkt innan jag är i stallet. Men idag hade jag inplanerad uteritt tillsammans med Lisa och Domena. Var på plats innan så jag kunde göra stallfixet innan, så skönt när det är avklarat innan man ska rida.

Hämtade in Nero och klädde på oss. Idag blev det faktiskt termoridbyxor för min del, blåste och snöade rätt rejält och det är väldigt skönt att slippa frysa.


Idag var vi snygga i det oranga schabraket.....

 


Vi skrittade iväg på väldigt pigga hästar, Nero försöker gärna takta iväg om man inte passar på honom. Det blåste ju rätt fint under svansen, och då blir det extra roligt. Var iofs ganska många pigga hästar längs vägen, på ett ställe for dom som raketer i hagen när vi skrittade förbi. Spännande tyckte Nero som flexade nackmusklerna och hummade lite.


Väl förbi dem kunde vi börja trava och då släpper ju en del spänningar. Glada hästar som pinnande på i snön. Blev även lite galopp och där gör Nero mig väldigt stolt genom att galoppera lugnt och luftigt utan att rusa eller springa. Så skönt att bara kunna rulla på i galopp och låta hästarna sträcka ut.


Det var ganska trötta och nöjda hästar som skrittade hemåt på långa tyglar.


För egen del blev det en promenad med sambon i det ganska blåsiga och kalla vädret, skönt att komma ut en sväng till och röra lite mer på sig, kändes att mina ben behövde det efter gårdagens skidåkning   


Har även beställt det ridtäcket som jag så himla länge velat ha....så jag kan fullborda vår utstyrsel...


 


  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards