Chocolicious

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Malin - 21 januari 2014 21:15

I vanliga ordning så måste någon sätta kroksben för planeringen så vi får göra om.

Idag stod ju dressyrpass på schemat, men när jag kommer till stallet så har naturligtvis Nero brallat omkring i hagen och fixat till två fina broddsår på vänster bak. Höga sådana då de sitter mellan hasen och kotan. Så han var svullen, öm och värmeökad. Så istället för dressyrpass så blev det 20min skritt i ridhuset så jag fick se hur han verkade och att han fick röra lite på sig. Han var ohalt men markerade lite i steget, så det är säkert ömt och stränande.

Så efter 20 minuters promenix återvände vi, och känslan var ändå att svullnaden la sig något under promenaden. Vi får helt enkelt ta en dag i taget och se hur det artar sig.


Blev erbjuden att rida Loffe åt Madde idag istället, och fick göra något som jag inte gjort på flera år....jag fick rida på kandar. Så roligt att pigga upp minnet lite med Loffe. Så det blev ett pass i gamla ridhuset, där det för övrigt var svinkallt, men det fick gå. Red mycket övergångar, galoppfattningar och ryggningar. Loffe kändes lite seg, men kom sig allt eftersom. Å för egen del kändes det rätt kämpigt, man hinner glömma mellan gångerna hur mycket häst det är att rida. Men fick en ganska god känsla mot slutet.


Idag kom det snygga ridtäcket från Horseware...så det hann jag hämta ut, så får vi inviga det någon dag   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards