Chocolicious

Direktlänk till inlägg 25 januari 2014

Knaspållen...

Av Malin - 25 januari 2014 17:00

Sovmorgon och stallet efter frukost. Idag stod uteritt på schemat, så efter mockning och matfix hämtade jag in Nero från hagen tillsammans med Lisas Domena och Maddes Loffe. Idag blev det hackamore på Nero, skönt med bettlöst ibland som omväxling. Vi begav oss iväg på pigga hästar i kylan. Ffa en pigg Nero som vilat ett par dagar. Skrittade vägen fram och svängde av turen över järnvägen och genom skogen där vi travade lite. Skoj tyckte Nero som älgade på framåt som ett lok. Skrittpaus över vägen där vi passerade ett gäng barn som glädjande nog spelade landhockey utomhus, Nero spanade intresserat men gick snällt förbi. Travade längs vägen med pigga öron och slutligen vände vi in på Mastenrundan. Där travade vi upp för backen i ett rejält lager med snö, nyttig träning. Väl uppe för backen så skulle vi sakta av för att passera en vägbom. Domena låg först, Nero i mitten och Loffe snett bakom oss. Å när vi kom ifatt Domena så gör Nero värsta kosparken bak mot Loffe och träffar Maddes sula på stöveln.


Vet inte vem som blev mest chockad, jag eller Madde. Turligt nog tog inte sparken alls, men tänk om han träffat lite högre upp på hennes ben. Vilka jävla ideér. Det är enbart för att han ska vakta på Domena, som är "hans" sto.


Nero fick sig en tillsägelse och vi höll avstånd resten av turen.

Nero var skitpigg och taktade ner för backen, sen vände vi och galopperade upp för hela backen. Nero låg på som en skållad råtta och flera ggr kändes det som om han skulle sticka. När vi kom i sista uppförslöpan som är ganska brant så släppte Madde Loffe och jag och Nero låg efter, å jäklars vilken urladdning. Nero exploderade upp för backen och jag tror aldrig han galopperat så fort tidigare. Där fanns det krut vill jag lova. Men lika snabbt som han explodera uppför, lika snabbt saktade han självmant av på toppen av backen när han tyckte det räckte. Mattes gullepojk!


Skrittade och travade av med trötta hästar på hemvägen. Släppte sen ut Nero en stund i hagen tillsammans med Bosse. Madde och jag hade höhämtning på schemat för eftermiddagen.


Så när vi hade lastat på och lastat av 120st höbalar á 10kg styck, så var vi rätt möra i armar och rygg.


Bara hem för att duscha och byta om innan Örebro väntar för middag hos sambons brorsa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards