Chocolicious

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Malin - 26 januari 2014 20:49

Ytterligare en fulltecknad dag för min del. Tidigt upp imorse och var på plats i stallet vid 8-tiden för löshoppning av Nero, Willia och Chicago. Willia ska ju gå treårstest till våren och övar för fullt. Så vi började med henne och hon hoppade 130cm utan problem. Chicago var något loj, men körde samma höjd, fast mest på skoj.

För Nero var det första gången med just löshoppning, han är ju bara hoppad uppsutten tidigare. Vi tar det i bakvänd ordning helt enkelt. Så jag började med att gå med honom över markbommar utan problem. Sen släppte vi honom och han fattade galoppen på direkten. Dock blir han lätt lite osäker med lite höjd på hindret så idag blev det låg höjd och bara rinna på med bjudning. Avslutade när han bjöd självmant så vi inte förstör bjudningen. Hoppas kunna hoppa uppsutten snart.

Efter avslutat pass fick hästarna komma ut i hagen och vi tog itu med förändringarna i sadelkammaren. Så det har jag sysslat med stora delar av dagen, men jag tror det blir bra.

Lite bilder från dagens bygge.

Imorgon väntar dressyrträning för Ola :-)

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards