Chocolicious

Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Malin - 29 januari 2014 20:00

Ytterligare en lång dag på jobbet direkt följt av en tur till stallet.

Har dock haft en smygande känsla under dagen med ont i kroppen och frossbrytningar, och när jag var begav mig till stallet kände jag mig inte alls fräsch. Men vad gör man, hästen ska ju tas om hand oavsett hur jag mår.

Så jag borstade av och sadlade Nero och så gick vi ner till ridhuset för 30min skritt på lång tygel, skönt så Nero som sträckte ut fint. Jag satt mest och gungade med i rytmen. Tillbaka i stallet var det bara att mocka och fixa maten innan jag kunde bege mig hemåt. Frusen som bara den fick jag på mig fyra lager med kläder och kröp sen ner i soffan med fleecepläd och brasa. Efter 30 minuter började jag få upp värmen, och då visade naturligtvis febertermometern på 38 grader.....suck!


Så nu blir det sängläge för mig och så hoppas vi på att med hjälp av vila kan detta vara snabbt överstökat...har varken lust eller tid att vara sjuk, men man har ju inte så mycket att völja på när kroppen säger ifrån!


Soffläge var ordet sa Måns...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards