Chocolicious

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Malin - 9 februari 2014 21:42

Idag stod hopp och skutt på schemat för mig och Nero. Hade även insläpp på min lista, och det fick jag ta itu med så snart jag anlände. Var en hel flock med dyngsura och ledsna pållar som längtade in till en torr box full med mat. Så när alla hästar var inne och alla blöta täcken var av, så var jag nästan lika blöt själv.

Sen gick Minna och jag ner och byggde bana..


 


Började med grunden, dvs markbommar att skritta, trava och galoppera över. Nero var supertaggad men lyhörd, så det var en helt ok kombination. Skojsigast var ju när han fick galoppera över bommarna, då brände han på rätt fint.
När vi ridit markbommar tills jag var nöjd så la vi först upp ett kryss på diagonalen med travbom framför. Nero hoppade lydigt och lugnt, men bjöd på lite bensprattel efteråt. Sen plockade vi på och byggde ett räcke och ett kryss på ena långsidan och sedan la vi upp studsserie längs den andra långsidan. Hoppade sedan samtliga hinder både i delar och som en bana. Nero skötte sig superbra med god bjudning och pigga öron. Inte en enda tvekan eller vägring. Så vi avslutade när Nero gick som bäst och skrittade sedan av.

Sen fortsatte vi vår parkeringsövning och Nero utför den med glans. Jag ställde honom helt sonika utanför dörren till hinderboden och gav honom en morot. Sen stod han där och rörde inte en fena under de 10 minuter som det tog mig och Lisa att bära undan allt material. Å då var vi stundtals mer än 20m bort.

[Bild]

Världens duktigaste kille <3

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards