Chocolicious

Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Malin - 13 februari 2014 19:57

Skulle egentligen ha ridit ut idag tillsammans med Madde, men då Madde låg hemma med feber, och vädret inte var särskilt underhållande så blev det markarbete för vår del idag.

Byggde upp en bana med tre upphöjda galoppbommar längs ena långsidan, två enkla bommar på var sin sida i en volt och sen tre travbommar med ett litet sockerbitshinder efter sig på andra sidan.


Skrittade fram Nero ordentligt och vi passade även på att skritta över markbommarna. Nero kändes lite pigg och ofokuserad i början så vi fortsatte travarbetet med att verkligen ta igenom ställningen på volten samtidigt som vi travade över bommarna. Nyttigt för Nero som mjuknade fint. När vi travat över bommarna så fattade jag galopp och rullade på ett par varv runt på spåret utan bommar. Sen la vi sakta till en markbom i galopp, och när han kändes mjuk och fint i detta så red jag på de tre upphöjda galoppbommarna. Å efter ett par studsförsök så hittade Nero en jämn och fin rytm där han verkligen använde ryggen och mjukt rundade sig över bommarna. Skrittpaus och sen bytte vi och gjorde samma sak åt andra hållet.


Avslutade övningen med att trava över bommarna och skutta över det lilla hindret. Sen var vi nöjda med dagens övningar och känslan var att det verkligen var lösgörande för Nero då han frustade som en tok och verkligen sträckte ut när jag travade av.


Nöjd pålle och nöjd matte som återvände upp till stallet.


Var dessutom förbi Djur&Natur idag och jag rea-shoppade ett täcke till Nero. Ett regntäcke med hel hals för 470kr. Lite lagom om nu frågar mig.


Imorgon ska Nero han en hel vilodag med bara hagmys och borstmys, och själv går jag in i den första av tre nätter....yihaa!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards