Chocolicious

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Malin - 6 mars 2014 17:58

....vet jag väl inte om jag var idag, men med två mjuka björnar som valde att pussas med sin mamma tidigt, så hade jag inte så mycket val.

Så upp och åt frukost innan jag begav mig till stallet. Borstade av min lilla stjärna, som verkade lite missnöjd över att inte få komma ut med de andra, men ibland är livet sådant!

Körde multitasking idag och bar dessutom med mig två höpåsar fulla med smutstvätt ner till ridhuset, så innan jag hoppade upp på Nero, så passade jag på att starta den första maskinen. Skrittade fram i väntan på Ola och sen körde vi igång. Dagens pass bestod av fortsatt lösgörande arbete, Nero har verkligen höjt sin lägsta nivå rejält och jobbar nu mjukt och bärigt i öppnan. Idag red vi dessutom halva skänkelvikningar med både mer takt och bättre tramp än tidigare. I galoppen jobbade i med att samla lite mer och att Nero ska sätta under sig mer och inte rusa på framåt.


Så till veckan blir det fokus på att rida lite vägar ur programmen inför tävlingen 22/3.


Efter avslutat pass bytte jag i tvättmaskinen och begav mig tillbaka till stallet med trött häst och blöt tvätt. Efter ombyte på Nero och utsläpp med hö och morot så hängde jag tvätt, mockade och putsade prylar. Ner och bytte i tvättmaskinen för tredje gången. Tog en sväng till Cheapy och köpte spånpellets, till djur och natur och införskaffade mat och sen tillbaka till stallet för ytterligare ett byte ur tvättmaskinen. Att det aldrig tar slut.....


 


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards