Chocolicious

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Malin - 7 mars 2014 20:09

Så var det fredag igen, helg och slut på jobbveckan för många, men för mig väntar tre nätter på jobbet.

Sovmorgon för min del och efter frukost stod stallet på tur. Mockade och fixade maten innan jag hämtade in smutsgrisen. Spolning och ordentligt med rykt så var vi redo för ridhuset. Idag var mellanväggen borta, vilket innebar ett perfekt tillfälle att rida lite programridning inför tävlingarna som väntar. Ska ju rida LB2 samt LB3 på båda de kommande starterna.

Idag red jag fram lite lättare och Nero kändes fin. Checkade av gas och broms samt lösgjordheten i samtliga gångarter och sen gav vi oss på programmet. Idag fokuserade vi på LB2 och jag red igenom hela programmet två gånger för att känna och uppmärksamma ev svårigheter och vad vi ska lägga fokus på under veckorna som är kvar.

-Galoppfattningen i höger behöver stärkas. Nero har jobbigare här och tar gärna vänster istället, så utnyttja hörnpasseringen ordentligt inför fattningen

-Rakriktningen när vi rider rätt upp, måste trycka på lite mer framåt då Nero lätt blir lite unghästvinglig

-Mellangångarterna måste putsas lite. Tar lite tid innan han hittar rätta tänket framåt och inte sprattlar iväg

-Halterna, stå still är inget problem men att inte komma ur formen måste vi öva mer på

Så där har vi lite att arbeta med fram till tävlingen 22/3. Ska även checka av med Ola på tisdag så vi har samma tänk!

Nero har fredagsmys med nytt strö i boxen, pyjamas på, gottis i krubban och mumsigt hö att tugga på!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards