Chocolicious

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Malin - 27 mars 2014 23:21

Mmm... Idag kom vi ihop oss lite Nero och jag. Det händer inte så ofta, men ibland tar även mitt tålamod slut.
Tidig morgon i stallet, satt på hästryggen redan före 9. Uteritt på schemat och vi skrittade iväg. Nero var pigg och glad. Var väldigt lite trafik ute så tidigt så vi skrittade vägen fram och njöt av solens strålar. Satte igång att trava och då skulle minsann inte Nero jobba igenom båda sidorna utan ville bara springa framåt, framåt, framåt. Så vi tog en diskussion kring detta med att matte valde tempo. Nero surade en sväng men hade inte så många val, vilket han snart upptäckte. Vi red runt Masten och i galoppen kändes han jättefin. Rund och bärig utan att rinna iväg. Var ute i en timme och Nero kändes ganska nöjd när vi skrittade hemåt på långa tyglar. Fixade stallet och åkte sedan hemåt för dusch och lunch.

Var på plats vid 12.30 och hade lyckan att fånga Willia mitt i ett yogapass i hagen :-D

Hämtade in Nero, spolade benen och sen kom Pia. Stod ju massage på schemat och idag utnyttjade vi toppenvädret och hade utepremiär. Vet inte vem som njöt mest, jag, Nero eller Pia.

Kvällen har ägnats åt plugg och övningskörning inför uppkörningen nästa vecka. Börjar bli lite nervös nu :-S

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards