Chocolicious

Alla inlägg den 18 april 2014

Av Malin - 18 april 2014 22:45

....har sannerligen varit lång. Har hunnit med en dag på jobbet, ett par timmar i stallet och nu försöker jag komma till ro hemma efter en lång vecka på jobbet.


I stallet var planen uteritt, men då det blåste ihop till mörka moln med risk för regn när jag kom dit, så fick det bli en kompromiss idag, dressyrpass på utebanan   

Idag red i ett lättare pass där vi mest mjukade igenom kroppen och kände lite på delar ur programmet. I galoppen hade jag med mig ett spö som jag duttade med lite på Neros rumpa samtidigt som jag samlade upp honom. Då hittade han lättare rätt i det jobbet som innebär att han ska sätta sig mer på rumpan, komma upp i fram, men ändock bibehålla drivet i galoppen.

Red 30 minuter och Nero kändes väldigt mjuk och fin. När vi skrittade av kom grannen farandes med sin travhäst och Nero blev genast spänd, kunde dock skritta loss honom innan vi återvände til stallet.


 


Har ju även hand om Willia i helgen eftersom Erika är bortrest så jag pillade lite med henne innan det var dags att åka hemåt.


Väl hemma har jag påskpyntat lite till katternas stora glädje. Fjädrar och ägg...kan det bli bättre   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards