Chocolicious

Alla inlägg den 19 april 2014

Av Malin - 19 april 2014 22:45

....2014 är nu snart avslutad. Har hunnit med ganska mycket idag faktiskt. Började med en lagom sovmorgon till 8 och därefter påskfrukost med kokt ägg....mums! Ägnade sedan förmiddagen åt att baka och laga mat. Har bakat mitt Havre&Dinkelbröd som ska vi ska till påsklunchen. Hade även på min lott att fixa desserterna till kvällens middag.

Fritt val - och jag valde att göra en cheesecake med mangoswirl samt en klassisk prinsesspåsktårta. Å så fixade vi naturligtvis lunchen.


På lunch hade si svärföräldrarna här och åt en mindre variant på påskbord. Sill, lax, ägghalvor, jansson, rödbetssallad, köttbullar osv....gott och ganska lagom! Till efterrätt blev det lite mövenpickglass.


Efter lunchen väntade stallet då jag hade insläpp på min lott denna påskafton. Så efter att ha mockat och både Nero och Willia, samt lagt in maten till övriga så hämtade jag in pållarna en efter en. När alla var inne, bytte vi täcken och sen ägnade jag mig åt att borsta på min prins. Nero verkade njuta av behandlingen och tuggade nöjt på höet mellan borsttagen. Även Willia fick sig en överblick där vi kontrollerade att skorna satt kvar och att inga skador uppstått.


Efter dusch och ombyte var det dags att bege sig till mina föräldrar för trerättersmiddag och lite spel. Trevligt och ffa väldigt gott. På menyn stod skagentoast till förrätt, laxfile i ugn med potatis, vårpimörer och romsås. Å till dessert mina ovan nämnda bakverk!


Önskar er alla en GLAD PÅSK!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards