Chocolicious

Alla inlägg den 21 april 2014

Av Malin - 21 april 2014 19:17

Så var det äntligen tävlingsdax igen för vår del. Skönt dock att slippa tidig morgon idag, eftersom jag ska jobba inatt. Så Nero fick gå ut som vanligt imorse och verkade nöjd när jag kom till stallet vid 10-tiden. Hämtade in honom och borstade av och knoppade honom. In med alla grejor och klockan 11 lämnade vi stallplanen. Var framme vid strax efter 12 och lastade ur stjärnan, klädde på och satte upp. Ut på framridningen där det var gott om plats och bra underlag. Strålande solsken och 20 grader varmt. Nero kändes riktigt fin på framridningen idag. Mjuk och lagom på. Skrittade fram under lång tid, jobbade lite öppna i både skritt och trav. I galoppen jobbade jag med sätta upp honom lite och runda upp ordentligt. Skrittpaus och sen jobbade vi vidare med lite serpentiner och längningar. Skrittade upp till ridhuset och sen in i collectingringen.


Åh höll på att dö av värmeslag när vi kom in. Det var så varmt och kvavt där inne, så värmen ute idag var ingenting. Å det får väl sammanfatta hur dagens tävling gick. Nero kändes väldigt matt och avslagen inne på banan, vilket även stämde med min egen känsla i värmen.


Så dagens ritt blev klart godkänd och utan några direkta missar, dock utan riktig gnista eller det där lilla extra. Vi red ihop 61,55% och jag är nöjd med dagens insats trots allt.


Bjuder på en skakig och ofokuserad video från dagens ritt....men man får iaf en känsla!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards