Chocolicious

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Malin - 7 maj 2014 22:51

Ytterligare en ledig dag med lite av varje, bla en skön sovmorgon även idag. Stallet efter frukost, och idag var Nero verkligen glad över att matte var där lite tidigt, för det innebar att han fick komma in istället för att stå kvar ute i spöregnet.

Fick gå direkt ner till spolspiltan där både ben och täcken fick sig en sväng under vattenstrålen. Tillbaka upp i stallet för att torka och borsta på plutten. När vi var torra och nöjda återvände vi till ridhuset för ett dressyrpass. Nero kändes väldigt fin från start idag och jag passade på att rida ett pass med lite mer tryck.


När jag lösgjort en Nero med hjälp av öppna på volt och att direkt ur öppnan rida på framåt så blir han jättefin med storta tryck och bra längning i steget. Så idag behöll jag det trycket och fortsatte passet i samma anda. Det är sjukt vad mycket bättre trav han får när jag vågar trycka på lite och inte mesrider. Tror och hoppas att jag vågar behålla samma tryck på lördagens tävling om han fortsätter att kännas lika lösgjord och fin. För jag tror det är nyckeln till framgång och även en stor del i att få till mellantraven. Red nämligen ett pat travlängningar idag när han gick fram i bra tryck, och då blev mellantraven av en helt annan kvalitet.


Så nu lärde vi oss något nytt idag, och jag hoppas att jag klarar av att ta med mig det på tävlingen framöver.


Efter stallet blev det en sväng till Örebro tillsammans med sambon. Tog en snabb sväng in på Hööks och fick i vanlig ordning med mig ett par saker   


 


Supersnygga som kommer att matcha resten av vår rosa/grå outfit med.

Å dessutom fler höpåsar i en ny turkosgrön nyans.....

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards