Chocolicious

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Malin - 10 juni 2014 18:45

Jobbade till 16 idag och fick rappa på till stallet eftersom vi hade stallmöte kl 17.30, och min tanke var att hinna rida och göra stallet innan det. Så snabb borstning av Nero, som tacksamt nog var ren, och sen ner till ridhuset, för idag visade termometern på närmare 30 grader ute.

I ridhuset var det ganska så svalt och skönt och dagens pass la vi mycket fokus vid lösgörande arbete i galopp. Så även om det var svalt inomhus, så löddrade både jag och Nero av svett innan vi var klara. Tycker dock att han börjat svara väldigt fint för lite mer samlande arbete och att han har mer ork till det nu, även om han tycker det är jobbigt.


I vänster galoppen blir han gärna lite låg och kryper bakom lod, men han måste börja där för att mjuka igenom, för sen han jag höja honom lite i formen, och då hamnar han rätt. I höger har han lättare för att ligga rätt i formen från början.

I traven jobbade vi med lite serpentinbågar med skrittövergångar, eftersom det ingår i LC:1 programmet.


Skrittade av och fick svmpa Nero rejält när vi kom tillbaka till stallet. Skyndade mig att mocka och plocka undan, men fick ta med mig träns och sadelgjord tillsammans med smörjmedel till stallmötet och köra lite multitasking!


Dagens stallmöte avhandlade detta nära liggande, men ack så viktiga happening.....!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards